Shani osariigis mägede
vahel asuv Inle järv on kõige pikemas kohas 22 kilomeetrit pikk ja kõige laiemas
kohas 10 kilomeetrit lai. Järvesoppides asuvad ujuvkülad, kus käib tavapärane
külaelu, ainult et kuiva maad asendab vesi, teid kanalid ja
autosid-mootorrattaid paadid. Bagani templite järel Myanmari
turismiatraktsiooniks number kaks olev järv tundus netist loetu põhjal olevat
nii ära turistindatud, et ma tükk aega kaalusin, kas sinna üldse minna. Aga
kokkuvõttes olen rahul, suure järve peal need turistid hajuvad ära ja kui muude
asjadega väga mööda ei pane, on järveelamus nauditav.
Järvest põhja pool asuvas
Nyaung Shwe linnakeses, kus enamik rändureid peatub, on turistidest kiiremini paljunenud kohalike
ettevõtjate arv, mistõttu osutusid teenuste hinnad kardetust oluliselt
soodsamateks. Järvetripi jaoks jagatakse igal pool foorumites ja blogides kaks peamist soovitust: leida
korralikult inglise keelt valdav paadimees ja teha endale eelnevalt selgeks,
kuhu sa järve peal täpselt minna tahad, sest vastasel juhul tassitakse sind
üksnes mööda turistilõkse. Esimese soovituse täitmine on keeruline, kuna need
vennad, kes korralikku english´it
tönkavad ilmselt ei sõida enam paadiga, vaid on selle ameti vahetanud tulusama
agenditöö vastu. Teine soovitus oli mul samuti täitmata, sest Baganis sai
samuti siiakanti suunduvate inimestega kokku lepitud, et võiks koos paaditripile
minna. Nende plaanid aga muutusid ning nii sai hommikul ärgatud ilma konkreetse
tegevuskavata. Piisas aga paadisadama lähedal asuvast hotellist viis meetrit
välja astuda, kui juba pakkus üks paadiomanik terveks päevaks paati oluliselt
odavamalt hindadest, millest ma kuulnud ja lugenud olin. Ilmselt oli kell
paadimeeste mõistes juba hiline, kuna kõik turistid oli varakult järvele
toimetatud, ja paadimees nägi viimast võimalust oma paadile selleks päevaks
teenistus leida. Läbirääkimistega veel mõned tuhanded kjatid alla ja nii 10
euri eest võis vabalt ka endale privaatset paaditrippi lubada. Sai kiirelt
interneti abil mingi nimekiri kohtadest kokku pandud, hotelli retseptsionistilt
paar soovitust lisaks, nimekiri paberile kirja, see paadimehele ette, ja läks
sõiduks. Lisaks sai kolm korda üle korrata, et mingitesse poodidesse ja
turgudele me ei sõida, ostmiseks (mille pealt paadimehed mingit tulu saavad)
täna ei lähe. Tagantjärele vaadates oleks nimekirja võinud veelgi pikema teha.
Kohustuslikud sigaritehas, päikesevarjude töökoda ja paadiehitajate tehas olid
paadimehe initsiatiivil programmis ikka sees, aga need kohad, mille ise välja
olin kaevanud, väärisid enamasti vaatamist.
Tomatikasvatus ujuvates aedades:
Sigari- ja päikesesvarjuvalmistajad tööhoos:
Ujuvkülad:
Ujuv mungaklooster:
Kalamehe stiilinäide:
Taas üks tiigipuust sild:
Homme sõidan veel
järve ümbruskonnas rattaga ringi ning siis on aeg ära proovida ööbuss. Nimelt on
siin paralleelselt tulnud lahendada tõsisemat logistikaülesannet, kuna on vaja
sõita punktist A punkti B ja sealt edasi punkti C. Mingit keskset andmebaasi
bussiaegade kohta internetis mõistagi pole; meie mõistes mingit bussijaama,
kust infot saaks, selles linnas ei eksisteeri; pileteid müüvad linna peal
laiali asuvates putkades agendid. Igal agendil on seejuurees diil mingi
konkreetse bussifirmaga ja teiste firmade busse pole nende jaoks olemas.
Peamiselt sai agentidelt teada seda, et punkti B on võimalik jõuda kas kella
neljast-viiest hommikul või seitsmest õhtul. Mõlemad on ajad, kus väljavaated koha
pealt edasi minevat bussi leida ei ole just parimad. Lõpuks õnnestus siiski
linna pealt leida agent, kes haldab vähe suuremat bussiliinide võrku ja koos
lahendasime logistikaülesande ära, kuid ainult ööbussi abil.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar